70125011 Få et tilbud

Vores forpligtelse til at holde dine data sikre

MyPlanet International AS (t/a MyPlanet) er en del af Travelopia-gruppen af firmaer (https://www.travelopia.com/). Her hos MyPlanet, tager vi dit privatliv meget alvorligt.

Vi forstår bekymringerne om, hvordan data kan blive opbevaret, sendt og anvendt af virksomheder. Vi er forpligtet til at overholde alle databeskyttelseslove og ønsker, at du skal føle dig sikker på de foranstaltninger, vi tager for at opretholde dine databeskyttelsesrettigheder.

Denne privatlivsmeddelelse forklarer, hvordan vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger. Vi forklarer de typer af information, vi indsamler, hvordan vi indsamler dette, hvad vi bruger det til, og hvem vi muligvis deler dine personlige oplysninger med. Vi informerer også dig om, hvilke rettigheder du har over dine oplysninger.

Hurtige links til nøgleemner

Hvem har kontrollen?

MyPlanet International AS er “dataansvarlig” for alle personlige data indsamlet og anvendt i forbindelse med levering af vores produkter eller tjenester og til ethvert andet formål angivet i denne privatlivsmeddelelse. Dette betyder, at MyPlanet International AS er ansvarlig for at holde dine data sikre; bestemme hvordan og hvorfor dine data bruges; og sikre at dine data håndteres lovligt.

Hvilke oplysninger kan vi indsamle om dig?

Vi gør vores bedste for at holde de oplysninger, vi indsamler om dig, på et minimum.

De oplysninger, vi indsamler, afhænger af, hvordan du interagerer med os. For eksempel, hvis du laver en booking hos os, er vi sandsynligvis nødt til at bede om mere information end hvis du kun anmoder om en brochure eller gennemser vores hjemmeside. Vi kan indsamle, anvende, opbevare og overføre forskellige former for personlige oplysninger om dig afhængigt af det produkt eller den service, du køber hos os; nedenstående indeholder nogle af de oplysninger, vi måske vil bede dig om at opgive:

Detaljer om dig: Dit for- og efternavn, ægteskabelig status, titel, køn, e-mailadresse, telefonnummer, postadresse, fødselsdato, detaljer om loyalitetsmedlemskab, dine årsager til at rejse, kontaktoplysninger i nødsituationer, tøjstørrelse (til merchandise) og kvalifikationer (f.eks. hvis du booker et krydstogt/sejlferie).

Betalingsdetaljer: Dine bankoplysninger og betalingskortoplysninger, når du foretager en booking hos os. Detaljer om betalinger til og fra dig samt andre detaljer om produkter og tjenester, du har købt hos os.

Identifikationsdokumenter: Hvis du rejser på en rute, der kræver forhåndsoplysninger om passagererne, skal du opgive dine pas- eller id-kortoplysninger, herunder dit pasnummer, det land, hvor dit pas er udstedt, og udløbsdatoen.

Detaljer om din reservation hos os: Detaljer såsom hvor du flyver fra og til, dine reservationsoplysninger (inklusive andre personer på reservationen), eventuelle videre rejseoplysninger hvis relevant, detaljer om oplevelser eller udflugter bestilt gennem os, bagagekrav, opgraderingsinformation, loungebesøg, sædepræferencer, måltids- eller diætpræferencer eller krav, detaljer om eventuel særlig assistance der er brug for og alle andre relevante oplysninger, så vi kan levere dig helheden af de tjenester, du har arrangeret hos os.

Detaljer fra dine interaktioner med os: Information om interaktioner eller samtaler med os og vores personale, herunder når du stiller forespørgsler, kommentarer, klager eller indsender feedback til os. Dette kan også inkludere brugernavn og adgangskode, samt dine interesser, marketingpræferencer, anmeldelser og spørgeundersøgelsessvar.

Din brug af vores systemer og tjenester: Dette inkluderer, hvordan du bruger vores website, app, fysiske placeringer (såsom baser, skibe eller butikker), callcentre, sociale mediesider, IP-adresser, information fra cookies og andre elektroniske sporingsteknologier samt information, du måske offentliggør på sociale medier.

Jobansøgninger: Hvis du søger job hos os, dit CV, arbejdshistorik, uddannelsesoplysninger og den rolle, du ansøger om.

Særlige typer af data: I nogle tilfælde kan det være nødvendigt for os at indsamle oplysninger fra dig, der betragtes som følsomme. For eksempel kan vi indsamle:

  • Data om dit helbred. At kende dine kostbehov, din medicinske historie og eventuelle medicinske tilstande, du har, vil sikre, at turen er passende for dig, at eventuelle nødvendige justeringer bliver foretaget, og at vi kan give dig passende eller nødhjælp i tilfælde af en hændelse, hvis det er nødvendigt.
  • Oplysninger om din religion. For eksempel, hvis du angiver en måltidspræference, der indikerer en særlig religion, såsom en kosher- eller halalmåltid.

Vi prøver at begrænse den følsomme personlige data, vi indsamler, til det absolutte minimum. Medmindre vi har en anden specifik lovlig grund til at bruge disse oplysninger, vil vi bede om dit udtrykkelige samtykke til at indsamle disse.

Hvor vi har behov for at indsamle personlige data ved lov, eller under vilkårene i en kontrakt vi har med dig, og du ikke opgiver de data, når det anmodes om det, kan vi måske ikke udføre den kontrakt vi har eller forsøger at indgå med dig (for eksempel, for at tilbyde dig varer eller tjenester). I dette tilfælde kan det være nødvendigt at annullere et produkt eller en service, du har hos os, men vi vil underrette dig, hvis dette er tilfældet på det givne tidspunkt.

Børns personlige data

Vi er engagerede i at beskytte privatlivet for alle individer, inklusiv børn og unge. Vi kan indsamle oplysninger om børn og unge, som detaljeret i afsnittet ‘Hvilke oplysninger vi muligvis samler om dig’, for at tillade os at planlægge og levere de produkter eller tjenester, de har tilmeldt sig eller er inkluderet i.

Hvis det er gældende, indsamler vi oplysninger om børn og unge, der er under 18 år, enten:

  • fra skolen eller organisationen, der arrangerer en tur og allerede har opnået det nødvendige samtykke fra forældre eller værger til at behandle deres personlige data; eller
  • fra forældre eller værger, som vi vil indhente samtykke fra direkte, hvis det er relevant.

Hvor vi er opmærksomme på, at en ung person fuldfører en online ansøgning (kun gældende for Storbritannien), vil vi opbevare dataene, indtil vi har fået samtykke fra forældre/værge. Hvis samtykke fra forældre/værge ikke gives i denne sammenhæng, slettes disse data.

Børn har de samme persondatarettigheder som en voksen. Hvis et barn ønsker at udøve deres persondatarettigheder, kan sådanne anmodninger i nogle tilfælde foretages af en forælder eller værge på deres vegne. For mere information om disse rettigheder og hvordan man udøver dem, henvises til afsnittet “Dine persondatarettigheder” i denne privatlivspolitik.

Hvordan indsamler vi dine oplysninger og hvorfor?

Afhængigt af dine interaktioner med os, kan vi indsamle information på følgende måder:

Direkte interaktioner:

Du kan give os dine identitets-, kontakt- og finansielle data ved at udfylde formularer eller ved at korrespondere med os via post, telefon, e-mail eller på anden måde. Dette inkluderer personlige data, du har opgivet, når du:

  • booker eller søger efter en ferie eller anden service (såsom en flyvning, krydstogt, adgang til hotellounge, transport eller særlig assistance) via en af vores hjemmesider, eventuelle apps vi bruger, fysiske steder (såsom baser, fartøjer eller detailbutikker), vores callcenter;
  • udfylder en del af bookinginformationen på vores hjemeside, men fuldfører ikke bookingen;
  • anmoder om en brochure, tilmelder dig for at modtage e-mailopdateringer, deltager i nogen af vores konkurrencereller kampagner (for eksempel via nogen sociale mediekanaler, e-mail eller vores hjemmeside), i forbindelse med anmeldelser, undersøgelser eller markedsresearch;
  • opretter en konto på vores hjemmeside og indtaster oplysninger i onlineformularer;
  • giver os oplysninger om en ulykke, sygdom eller hændelse, der er sket, eller anden feedback;
  • ansøger om et job hos os via e-mail eller via hjemmesiden;
  • Kontakter os via vores callcentre, pressekontor, fysiske lokationer (såsom baser, skibe eller detailbutikker), sociale medier, post, e-mail eller instant messenger. Vore interaktioner med dig kan blive optaget og overvåget med det formål at forbedre kundeservice, kvalitetssikring, træning, sikkerhed og generelle forretningsformål; eller
  • deltager i nogen af vores personlige eller virtuelle arrangementer.

Automatiserede teknologier eller interaktioner

Når du interagerer med vores hjemmeside, kan vi automatisk indsamle tekniske data om dit udstyr, dine browsingfunktioner og mønstre. Vi indsamler disse personlige data ved hjælp af cookies, serverlogs, pixels, web beacons og andre lignende teknologier. Vi behandler de oplysninger, der indsamles gennem sådanne teknologier, som kan omfatte eller kombineres med personoplysninger, for at hjælpe med at drive visse funktioner på vores hjemmeside, for at forbedre din oplevelse gennem personalisering, og for at hjælpe os med bedre at forstå de funktioner på hjemmesiden, som du og andre brugere er mest interesserede i.

Cookies

Du kan indstille din browser til at afvise alle eller nogle browsercookies, eller til at advare dig, når hjemmesider sætter eller får adgang til cookies. Hvis du deaktiverer eller afviser cookies, skal du være opmærksom på, at nogle dele af denne hjemmeside kan blive utilgængelige eller ikke fungerer korrekt. For mere information om de cookies, vi bruger, se venligst vores cookie politik for yderligere detaljer.

Links fra tredjeparter

Dette websted kan indeholde links til tredjepartswebsteder, plug-ins og applikationer. Ved at klikke på disse links eller aktivere disse forbindelser kan det tillade tredjeparter at indsamle eller dele data om dig. Vi kontrollerer ikke disse tredjepartswebsteder og er ikke ansvarlige for deres privatlivsmeddelelser. Når du forlader vores hjemmeside, opfordrer vi dig til at læse privatlivsmeddelelsen på hver hjemmeside, du besøger.

Tredjeparter eller offentligt tilgængelige kilder

Vi kan modtage personlige data om dig fra forskellige tredjeparter, herunder (men ikke begrænset til) dem, der er angivet nedenfor:

  1. flyselskaber, hoteludbydere eller andre parter vi arbejder sammen med, hvis du klager til dem eller på anden måde vedrørende de tjenester, der leveres til dig af disse tredjeparter;
  2. analyseudbydere;
  3. myndigheder, agenturer, regulatorer eller andre organer efter en ulykke eller hændelse;
  4. business-to-business lead-leverandører dvs. for skoler og organisationer (hvor det er relevant); og
  5. rejsebureauer og partnere.

Hvordan og hvorfor bruger vi dine personlige data?

Under databeskyttelseslovene har vi kun tilladelse til at bruge personlige oplysninger, hvis vi har en god grund til at gøre det, såsom:

  • for at opfylde en kontrakt, vi har med dig; eller
  • når det er vores juridiske pligt; eller
  • når det er i vores legitime interesse (eller den af en tredjepart) og dine interesser og fundamentale rettigheder ikke tilsidesætter disse interesser; eller
  • når du samtykker til det.

Generelt baserer vi os ikke på samtykke som juridisk grundlag for behandling af dine personoplysninger, undtagen i forbindelse med at sende vores egne eller tredjeparts direkte markedsføringskommunikation til dig via e-mail eller sms. Du har ret til til enhver tid at tilbagekalde samtykke til markedsføring ved at kontakte os.

Vi har nedenfor angivet en beskrivelse af de måder, vi kan behandle dine personlige data på, og hvilke af de juridiske grundlag vi støtter os til for at gøre det. Bemærk, at vi måske behandler dine persondata på mere end ét lovligt grundlag afhængigt af det specifikke formål, vi bruger dine data til.

Hvad vi bruger dine personlige data til

  • For at administrere din reservation hos os. Vi vil bruge dine oplysninger til at levere alle de produkter eller tjenester, du anmoder om eller køber.

    Vores grunde

    Dette indebærer at booke alle tjenester, der leveres som en del af din booking, såsom dine flyvninger, indkvarteringer, organisering af ture, transport og biludlejning og give dig dine billetter (på grundlag af udførelsen af vores kontrakt med dig) og give dig enhver særlig assistance, du har brug for (når du giver os dit samtykke).

  • For at kontakte dig med information ang. dine reservationer og supporttjenester. Vi vil bruge dine kontaktoplysninger til at sende dig meddelelser, der er relateret til bookinger eller services, som du har anmodet om. De typer af informationer, der normalt ville blive inkluderet, ville være: e-mails, der besvarer forespørgsler, levere billetter til dig, informere dig om ændringer i rejseplaner eller besvare eventuelle klager, du måtte have.

    Vores grunde

    Vi gør disse ting for at opfylde vores kontrakt med dig og på grundlag af vores legitime forretningsinteresse i at yde dig kundeservice.

  • For at yde hjælp til online bookinger. Vi kan indsamle oplysninger, når du indtaster dem i formularer på vores hjemmesider men ikke fuldfører din reservation. Vi gør det for at tilbyde hjælp, hvis du oplever problemer med at bruge vores hjemmesider.

    Vores grunde

    Vi gør dette på grundlag af vores legitime erhvervsinteresse i at yde dig kundeservice.

  • At håndtere og undersøge klager. Vi kan bruge dine oplysninger til at følge op på og håndtere klager. I nogle tilfælde kan vi dele informationer med relevante tredjeparter for at kunne undersøge ordentligt.

    Vores grunde

    Vi gør dette på grundlag af vores legitime forretningsinteresse til at undersøge og løse klager, konstant forbedre vores produkter, tjenester og kundeservice, eller hvor vi har en juridisk forpligtelse til at gøre dette.

  • For at gøre det muligt for dig at deltage i en præmielodtrækning, konkurrence eller fuldføre en bedømmelse eller undersøgelse.

    Vores grunde

    Vi gør dette for at udføre vores kontrakt med dig eller for vores legitime interesse i at udføre markedsundersøgelser for at forbedre vores kundeoplevelse, produkter og/eller tjenester og promovere produkter og tjenester med positive kundeanmeldelser.

  • For at sende dig markedsføringskommunikation. Vi vil bruge dine oplysninger til at kontakte dig for at holde dig opdateret med de seneste nyheder, tilbud, begivenheder, salg, brochurer, kampagner og konkurrencer, som vi mener kan være af interesse eller relevans for dig.

    Vores grunde

    Vi vil normalt kun gøre dette, når vi har dit samtykke til det, eller på grundlag af vores legitime interesse i at tilbyde dig kundeservice. Se venligst afsnittet Marketing nedenfor for mere information.

  • For at personalisere din kundeoplevelse og forbedre vores service. Vi bruger dine oplysninger til at give dig en mere personlig service. Dette kan inkludere personalisering af de meddelelser, vi sender til dig med præferencer, kun at sende dig reklamer, som vi tror, du vil kunne lide, og/eller forbedre din ferieoplevelse. Vi kan også optage og/eller overvåge opkald.

    Vores grunde

    Vi gør dette på baggrund af vores legitime interesser i at præsentere dig for de rigtige typer af produkter og ydelser og forbedre vores kundeservice.

  • For at sørge for sikkerhed og beskytte vores forretningsinteresser. Under visse omstændigheder bruger vi dine oplysninger for at sørge for sikkerheden for vores tjenester, bygninger, fysiske steder (såsom baser, skibe eller detailbutikker) og mennesker, inklusive at beskytte mod, undersøge og afskrække svindel, uautoriserede eller ulovlige aktiviteter, systemtestning, vedligeholdelse og udvikling.

    Vores grunde

    Vi gør dette på baggrund af vores legitime interesser i at drive en sikker og lovlig virksomhed, eller hvor vi har en juridisk forpligtelse til at gøre dette.

  • For at behandle dine jobansøgninger. Vi vil bruge dine oplysninger til at behandle eventuelle jobansøgninger, du indsender til os, uanset om det er direkte eller via en agent eller rekrutteringsbureau (spekulativt eller som svar på en annonce).

    Vores grunde

    Vi gør dette på grundlag af vores legitime interesse i at rekruttere nye medarbejdere eller kontrahenter.

  • For at optimere vores hjemmesider og app. Hvis du bruger vores hjemmesider eller apps, vil vi bruge dine oplysninger til at sikre, at indholdet fra vores hjemmesider præsenteres på en effektiv måde for dig og din enhed, for at give dig adgang til vores side og app på en måde, der er effektiv, bekvem og optimal, og for at give dig indhold, der er relevant for dig, ved hjælp af hjemmesidens analyser og research og under visse omstændigheder kombinere det med andre oplysninger, vi kender om dig.

    Vores grunde

    Vi gør dette på grundlag af vores legitime interesser i at drive og præsentere en effektiv og bekvem hjemmeside til vores hjemmesidebrugere.
  • For at bruge dataanalyse til at forbedre vores hjemmeside, produkter/tjenester, markedsføring, kunderelationer og oplevelser.

    Vores grunde

    Vi vil normalt kun gøre dette, når vi har dit samtykke til det, eller dette er nødvendigt for vores legitime interesser i at definere typer af kunder til vores produkter og tjenester, for at holde vores hjemmeside opdateret og relevant, for at udvikle vores forretning og for at informere vores markedsføringsstrategi.

  • For at udføre research. Vi bruger dine oplysninger til at udføre aggregeret og anonymiseret research om generelt engagement med vores tjenester og systemer, eller hvis du vælger at deltage i kundeundersøgelser, forbrugerfokusgrupper og research.

    Vores grunde

    Vi gør dette på baggrund af vores legitime interesser i at forbedre vores produkter, tjenester og kundeservice.

  • For at overholde vores lovmæssige forpligtelser. I bestemte situationer, vil vi være nødt til at bruge dine oplysninger for at overholde vores lovmæssige forpligtelser, for eksempel til at overholde eventuelle retskendelser eller stævninger.

    Vores grunde

    Vi gør dette på baggrund af vores legitime interesser i at overholde en juridisk forpligtelse.

  • For at beskytte, realisere eller øge værdien i vores forretning og aktiver. Vi kan bruge dine oplysninger i forbindelse med en betydelig virksomhedstransaktion eller omstrukturering, hvilket kan inkludere (uden begrænsning) fusion, opkøb, aktivsalg eller børsintroduktion, eller i tilfælde af insolvens.

    Vores grunde

    Afhængigt af omstændighederne: for at overholde vores juridiske og lovmæssige forpligtelser; i andre tilfælde, for vores legitime interesser, dvs. at beskytte, realisere eller øge værdien i vores virksomhed og aktiver.

Ændring af formål

Vi vil kun bruge dine personlige data til de formål, vi har indsamlet disse for, medmindre vi rimeligt overvejer, at vi har brug for at bruge det af en anden årsag, og at den grund er forenelig med det oprindelige formål.

Hvis vi har brug for at bruge dine personlige data til et urelateret formål, vil vi informere dig og forklare det juridiske grundlag, der gør det muligt for os at gøre dette.

Bemærk venligst, at vi kan behandle dine personlige data uden dit vidende eller samtykke, i overensstemmelse med ovenstående regler, hvor dette er krævet eller tilladt ved lov.

Hvordan bruger vi dine data til markedsføring og reklameformål?

Når vi ønsker at komme i kontakt med dig

En af de andre årsager til, at vi undertiden indsamler dine oplysninger, er, så vi kan danne os et indtryk af, hvad vi tror, du måske vil have eller har brug for, eller hvad der kan være af interesse for dig. Med disse oplysninger bestemmer vi, hvilke produkter, tjenester og tilbud, der kan være relevante for dig, og hvilken markedsføring du muligvis er interesseret i.

Vi holder dig opdateret med vores seneste tilbud, partnerskaber, salg, kampagner og konkurrencer (eller dem fra vores partnere, som andre medlemmer af Travelopia-gruppen), som vi tror, kunne være interessante/relevante for dig.

Vi vil kun kontakte dig på denne måde hvis:

  • du har meldt dig til at modtage markedsføringskommunikation fra os eller et af de andre Travelopia-gruppens selskaber og ikke senere har fortalt os, at du ikke ønsker at høre fra os;
  • hvor det er tilladt ifølge loven, at du har foretaget en reservation, eller du har bedt om et tilbud fra os, og ikke fortalt os, at du ikke ønsker at høre fra os. Vi vil kun kontakte dig om lignende produkter og/eller tjenester, som du har bestilt hos os, eller som vi oprindeligt gav dig et tilbud på.

Hvad hvis jeg ikke ønsker at modtage marketing?

Vi vil aldrig sende vores markedsføring til nogen, der ikke er interesseret i at modtage dette indhold. Hvis du har besluttet, at du ikke længere ønsker at høre fra os, kan du framelde dig markedsføring ved at klikke på linket ‘afmeld’, der er inkluderet i alle vores e-mails, eller ved at kontakte os.

Tredjeparter og markedsføring

Vi deler ikke dine persondata med tredjepart til markedsføring af deres produkter eller tjenester, medmindre du aktivt og udtrykkeligt har givet dit samtykke.

Nogle gange bruger vi måske tredjeparter til at sende kommunikation til dig på vores vegne, såsom brochurer eller e-nyhedsbreve, men disse firmaer har ikke ret til at afsende markedsføring til dig for deres eget formål.

I markedsføringsmaterialet, vi sender til dig, kan vi lejlighedsvis også inkludere information om udvalgte forretningspartnere, som leverer tjenester, der er tæt knyttet til vores eget produkt.

Sociale medier og onlinetjenester

Vi deler personlige oplysninger og persondata med mediebureauer, sociale medier, søgemaskiner og andre onlinetjenester med det formål at målrette vores online markedsføring.

Disse tredjepartsvirksomheder kan sammenkæde dine data med anden information, som de indsamler, for at kunne målrette annoncering til dig eller opbygge målgrupper, som vi mener vil være interesserede i vores online markedsføring.

Hvem deler vi dine personlige data med?

For at kunne give dig de tjenester og på de lovlige grundlag, der er beskrevet ovenfor, kan vi dele dine personlige data med tredjeparter såsom:

  • Virksomheder inden for Travelopia-gruppen. Vi kan dele dine oplysninger med andre selskaber i Travelopia-gruppen, for eksempel og uden begrænsning, til at levere, administrere og forbedre vores produkter og tjenester; til daglig administrative og operative formål, herunder levering af vores produkter og tjenester; for at hjælpe med at personalisere din oplevelse; til at håndtere og administrere eventuelle klager og forespørgsler, hvor sådanne tjenester leveres på Travelopia-gruppens niveau; og, hvor det er passende, at tage kontakt og interagere med dig.
  • Tredjepartsleverandører, vi arbejder sammen med for at tilbyde din booking og vores andre tjenester til dig. Vi kan dele dine oplysninger med tredjeparter såsom, men ikke begrænset til, rejsebureauer, bookingagenter, flyselskaber, hoteller, destinationmanagement-firmaer, rejsearrangører, eventoperatører, transportvirksomheder, udflugtsudbydere, lufthavnsmyndigheder, forsikringsselskaber, biludlejningsvirksomheder, ground handling-agenturer og krydstogtselskaber.
  • Andre leverandører, som vi arbejder sammen med i forbindelse med vores virksomhed. Vi deler dine oplysninger med tredjepartsleverandører, som vi bruger til at levere tjenester i forbindelse med de produkter, tjenester og oplevelser, vi tilbyder dig. Dette kan inkludere marketingbureauer og/eller virksomheder, der driver vores marketingkampagner, IT-udviklere, tjenesteudbydere og hosting-udbydere, tredjeparter, der styrer kampagner, konkurrencer, anmeldelser eller undersøgelser, softwarefirmaer, udbydere af webstedsanalyse, medicinske serviceudbydere, betalingstjenesteudbydere og virksomheder, der screener kreditkort.
  • Lufthavne, immigrations-/grænsekontrol og/eller andre statslige myndigheder. Nogle gange skal vi give ‘Forhåndsoplysninger om passagerer’ om dig til grænse- eller immigrationsmyndighederne i det land, du rejser til. Dette ville normalt være de grundlæggende oplysninger indeholdt i dit pas, men lovene i visse lande kan kræve yderligere oplysninger. Vi vil opgive disse oplysninger, når vi er påkrævet at gøre dette.
  • Tredjeparter og andre selskaber i Travelopia-koncernen i forbindelse med markedsføring. Vi deler kun dine oplysninger med tredjeparter og andre virksomheder i Travelopia-koncernen med henblik på markedsføring af produkter eller tjenester, når du har givet dit udtrykkelige samtykke til, at vi må dele disse informationer.
  • Sociale medier og onlinetjenester. Vi deler personlige oplysninger med sociale medier og onlineplatforme som beskrevet under punktet Markedsføring ovenfor.
  • Kreditreferencer og svindelbekæmpelsesagenturer.
  • Domstole eller rådgivere. Vi kan være nødt til at dele dine oplysninger med andre tredjeparter (såsom juridiske, revisorer eller andre rådgivere, tilsynsmyndigheder, domstole og statslige agenturer) for at give os mulighed for at håndhæve vores juridiske rettigheder, eller for at beskytte rettigheder, ejendom eller sikkerhed for vores medarbejdere eller hvor en sådan offentliggørelse måtte være tilladt eller påkrævet i henhold til loven.
  • Tredjeparter, som vi kan vælge at sælge, overføre eller fusionere dele af vores virksomhed eller vores aktiver til, alternativt andre virksomheder, vi måske ønsker at erhverve eller fusionere med (og professionelle rådgivere, der handler på vores eller deres vegne). Hvis der sker en ændring i vores virksomhed, kan de nye ejere bruge dine personoplysninger på samme måde som angivet i denne privatlivsmeddelelse. I tilfælde af vores insolvens kan vi, eller en udnævnt kurator, videregive dine oplysninger til tredjeparter (såsom tilsynsmyndigheder eller brancheorganisationer), så de kan vurdere status for din booking og rådgive dig om den passende handlingsplan under ethvert økonomisk beskyttelsesprogram.

Vi kræver, at alle tredjeparter respekterer sikkerheden af dine personlige data og behandler dem i overensstemmelse med loven. Vi tillader ikke vores tredjepartstjenesteudbydere at bruge dine personlige data til deres egne formål og giver kun tilladelse til, at de behandler dine personlige data til specificerede formål og i overensstemmelse med vores instruktioner.

Hvornår sender vi dine data internationalt?

De personlige data, vi indsamler fra dig, kan blive overført til, opbevaret og/eller behandlet på en international placering, hvor vores leverandører og tredjeparter, vi arbejder med, eller andre virksomheder inden for Travelopia-gruppen er baseret.

Hvor vi overfører information til parter internationalt, sikrer vi, at passende sikkerhedsforanstaltninger er på plads for at sørge for, at dine personlige data forbliver passende beskyttet, hvilket inkluderer, men ikke er begrænset til:

  • overførsel til lande, der er fundet at give et tilstrækkeligt niveau af beskyttelse for behandling af personlige oplysninger (for eksempel ved Europa-Kommissionens afgørelse om et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau eller Storbritanniens bestemmelse om passende beskyttelse), og/eller
  • implementering af passende kontraktbestemmelser (for eksempel standardkontraktbestemmelser godkendt af Europa-Kommissionen eller UK Information Commissioner’s Office).

Hvis du ønsker yderligere information om den specifikke mekanisme, vi bruger, når vi overfører dine personlige data internationalt, bedes du venligst kontakte os.

Hvad er dine persondatarettigheder?

Vi ønsker, at du skal føle dig tryg ved, at du har kontrol over dine personlige oplysninger. Med dette i tankerne har vi nedenfor forklaret de rettigheder, du har i forhold til de personlige oplysninger, vi har om dig:

  • Retten til at blive informeret om, hvordan vi vil bruge dine personlige oplysninger. Dette er angivet i denne privatlivsmeddelelse, og vi gør vores bedste for at give dig så mange oplysninger som muligt på det tidspunkt, hvor du giver os dine data.
  • Retten til at bede os om at rette alle oplysninger, du mener er forkerte.
  • Retten til at bede os om ikke at bruge dine oplysninger til markedsføringsformål.
  • Retten til at modtage en kopi af de personlige oplysninger, vi har om dig, eller anmode om, at vi overfører disse til en anden tjenesteudbyder.
  • I visse omstændigheder, retten til at bede os om at stoppe med at bruge oplysninger om dig.
  • Under visse omstændigheder har du ret til at bede os om at begrænse eller ophøre med at behandle eller slette de oplysninger, vi har om dig.
  • Retten til at trække dit samtykke tilbage, som du har givet os til at bruge dine personlige oplysninger.

Du kan udøve disse rettigheder over dine data eller fortælle os, at du ikke ønsker at deltage i markedsføring ved at kontakte os, eller ved at afkrydse de relevante bokse på formularer, hvor vi indsamler dine oplysninger. Du kan også afmelde dig fra enhver marketingdistributionsliste, du er på, ved at rulle til bunden af e-mailen og klikke på ‘afmeld’-linket.

Vi vil efterkomme dine anmodninger, medmindre vi har en lovlig grund til ikke at gøre dette. Vi kan muligvis have behov for, at du giver yderligere detaljer for at bekræfte din identitet for at kunne behandle din anmodning.

At sikre dine personlige data

Vi tager sikkerheden af dine personlige data meget alvorligt. Selvom ingen organisation kan garantere absolut sikkerhed, har vi passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger på plads for at håndtere risiko og forhindre, at dine personoplysninger ved et uheld eller ulovligt går tabt, bruges, tilgås, ændres eller offentliggøres på en uautoriseret måde. Udover disse foranstaltninger, begrænser vi adgangen til dine personlige data til de ansatte, agenter, entreprenører og andre tredjeparter på en ‘behov-for-at-vide’ basis.

Vi har indført procedurer til at håndtere ethvert formodet brud på persondata og vil underrette dig og den relevante tilsynsmyndighed om et brud, hvor vi juridisk er forpligtet til det.

Vi tester løbende vores systemer og følger de anbefalede industrielle standarder for informationssikkerhed.

Hvor længe opbevarer vi dine persondata?

Vi vil kun beholde dine personlige data så længe det er nødvendigt for at opfylde det formål, vi indsamlede det for, herunder for det formål at opfylde eventuelle lovlige, regnskabsmæssige eller rapporteringsmæssige krav i overensstemmelse med vores politik for opbevaring af data.

Vi har ret til at beholde grundlæggende information om bookinger og vores kunder i minimum seks år til juridiske krav og skatteformål.

Under visse omstændigheder kan vi anonymisere dine personlige data (så det ikke længere kan knyttes til dig) til forsknings- eller statistiske formål, i hvilket tilfælde vi kan bruge disse oplysninger på ubestemt tid uden yderligere varsel til dig.

Hvordan kan du kontakte os?

Hvis du har nogen spørgsmål om denne privatlivsmeddelelse, inklusive eventuelle anmodninger om at udøve dine lovmæssige rettigheder, bedes du kontakte os ved hjælp af oplysningerne nedenfor.

Databeskyttelse
MyPlanet International AS
Borgergade 28, 5.
1300 København K
Denmark
rejser@myplanet.dk
CC: dataprotection@travelopia.com

Kontakt os venligst i første omgang, hvis du har nogen bekymringer. Hvis vi ikke er i stand til at løse din bekymring, har du ret til at indgive en klage til den relevante databeskyttelsesmyndighed, hvor du bor.

Ændringer til denne privatlivsmeddelelse og din pligt til at informere os om ændringer

Vi holder vores privatlivspolitik under regelmæssig gennemgang. Denne version blev sidst opdateret i december 2023.

Det er vigtigt, at de personlige data, vi har om dig, er nøjagtige og aktuelle. Vær venlig at holde os informeret, hvis dine personlige data ændrer sig i løbet af dit forhold til os.